Thursday, March 29, 2012

...Cara Mudah Hilangkan Jerawat & Kulit Berminyak...

Salam sayang2ku..
Ampun yg amat sebab lama membisu..
Sibuk menyiapkan blog baru yg khas utk hasil makeup sy je..Hehe..
Tunggu ye semua..=)

Hari ni terasa rajin lak nak meng'update' blog sayang saya ni..
Kebetulan, ramai yg tanya saya..
Cara saya kawal minyak kat muka saya..
N cara paling cepat nak hilangkan jerawat bila dia tumbuh especially time2 PMS..=P
Post sebelum ni saya da share produk2 best utk digunakan..
So kali ni saya nak share lagi produk yg sgt2 best yg saya gunakan hari2..

Ni 1 Set Cosmoderm TeaTree Oil...
Set lengkap ok!!Haha..
X mahal pon..Now kalau tengok kat website http://www.mycosmoderm.com/ sekarang ade offer 15%..
So harga offer dia tinggal RM54 je utk 1 set..
Murah kan??Berbaloi2 dgn kegunaannye ye kawan2..=P

Ok, jom saya share step yg saya buat hari2..
Mula2 saya akan cuci muka dulu dengan cleanser..

Then, step ke2 saya akan pakai toner..
Tuangkan sedikit ke atas cotton face ye semua..
Wah, dah macam mengajar kelas penjagaan wajah dah ni..Haha..=P

Ok..Lepas tu saya akan pakai moisturiser khas utk muka yg oily macam saya..

So, just a 3 steps, right??
Just like A, B, C..
(berangan jadi model iklan jap..=P)

Oh, ye!!Kalau agak2 rase jerawat tu kuar time2 PMS..
Time tu lak la nak kuar dating ke, ade photoshoot ke, ade dinner ke, what so on....
Senang aje!!

Yeay!!Ini lah dia benda ajaibnye..
Just letakkan sket kt tempat jerawat tu tumbuh..
Then, u olls akan nampak hasilnye sangat2 la memuaskan..Huhu..
Sebab dgn benda ni, jerawat dapat kecut cepat sket..
Xyah nak picit2 sendiri jerawat tu buat macam pandai sampai merah2 muka tu ye..(^_^)

So kepada sape2 yg rase muka dia oily macam saya..
Boleh try la Cosmoderm Tea Tree Oil Set ni..
Nak beli jangan cari saya lak..Huhu..
Cosmoderm ade jual kt Guardian, Vitacare Pharmacy, etc...

Tengok muka saya tanpa makeup..Hihi..
MALU...~~~~ (^_^)

(sory la abg roy saya ni enterframe terlebih lak..=P)

Ok dah!!Nak tido..
Nanti bila2 saya ada tips n ape2 yg best utk di share, saya akan share ye sayang2..
PEACE~~~

5 comments:

NurulAthirah said...

yunk....satu set ni agk2 tahan bpe lama ye...nk try gak la...tp utk sy yg slalu kne matahari ni sesuai x....

...Aimi Zawiyah Azahari... said...

lame gak dear..
sebab packaging besar gak..
u try la..mmg ok kalau kulit u jenis oily or ade pimples..=)n

Anonymous said...

like you signature...;) beautiful

Unknown said...

Saya pakai yg warna kuning punye, skunk kulit dh merekah, tanda die dh nk elok kan, susah nk pulih tambh lagi kalo g skolah, em rase mcm nk give up pon ade

Unknown said...

Macam mana nak beli secara online ye