Tuesday, April 27, 2010

aku si penggemar teh...





aku adalah pencinta teh sejati...
hari2 mau teh...
rase hidup xlengkap tanpa teh...
kalo kat umah...
mesti nak teh o panas suam...
kalo g lepak kedai mamak pagi2...
lidah ni kompom nk menikmati teh tarik...
dulu hby pelik nape la hari2 mesti wat teh 1 jug...
padahal nk minum 2 orang jek...
tapi skarang...
kekandaku itu kini sudah mula mengakui teh o yg aku bikin hari2 itu enak...
haha...baru tau penangan teh o aku!!!
kalo die nak teh o je...
die akan cakap...
"sayang, nak teh o nget-nget..."
kamu orang tau ke ape 2 nget-nget...
meh cni saye gtau...
nget-nget 2 panas suam...
xpanas sgt...xsejuk sgt...tapi lebih kpd panas...
hah...time 2 lah teh akan rase sedap gile!!!
penah de 1 hari ahad 2...
aku n hby bgn awal...
so cm bese aku akan wat teh o...
kejap je kitorang minum2 sambil borak2 teh 2 da abis da...
tengahari 2 aku wat lagi...dan abis lagi...
nak tau x utk hari 2 je bape byk jug kitorang minum berdua???
ha...4 jug utk 2 org minum...
gile kan...???
lagi la aku ni kuat manis...
kdg2 sampai hby tegur "syg ni kalo wat air cam nk potong kaki org..."
gula 2 memang r leh datangkan bermacam2 penyakit...
leh gak menggemukkan...
tapi 2 dulu...
sekarang aku da ade penyelesaiannye...
kamu orang sume nak tau x apebende...???
inilah die jawapannye...


ini ialah gula STEVICO...
dibuat drpd daun stevia...
aku suke gile rase die...
manis die lagi sedap dari gula bese yg kite gune hari2...
1 paket kecik kat atas tu 1 gram je...
tapi leh wat 2 cups of coffee...
nampak cam manis gile kan...???
da name pon aku memang kuat manis kan...
TAPI.........
yg paling penting 0 kalori!!!
die same je ngan gula utk org diabetes 2...
jz bentuk dia memang crystalize cm gula bese...
xmacam gula diabetes yg selalu kite tgk dlm bentuk powder n kapsul 2...
so seronok r sket nak gune utk wat air...
lagi2 utk org yg xde diabetes...
xde r rase cam org sakit...
hehe...
so...lepas ni aku xde r nak risau lagi walaupun aku KUAT MANIS...
gula itu xkan menggemukkan aku...
i like that sugar...
thank you STEVICO SWEETERMIX...
walaupun harga die agak mahal dari gula bese...
tapi lebih jimat dan memuaskan hati aku sbg penggunanye...
ngeee.....=D
xnak tanye ke bape harge die...???

1 paket kecik = RM1
1 kotak (500g) = RM115

nampak mahal kan...???
tapi kite jz gune sket je da rase manis gile...
so jimat la sebenarnye...
menyihatkan lagi 2...
huhu...
itulah dia story aku si penggemar teh yg manis...

sekian....=)

No comments: