Friday, April 30, 2010

ini kesah telur dan periuk...


salam...
hari ni nak study sebenarnya...
sebab ahad ade paper ins312...
(ngape la uitm ni zalim sgt wat exam hari ahad yek??)
sok lak ade photoshoot casting...
so nak xnak memang kena study gak hari ini...
akal kata study...
jasad kata malas...
apa mau bikin??hehe...

oh, tadi nak cakap pasal telur n periuk ea??
jap!tengok ni...





telur kiri lebih besar dari telur kanan...
saya beli telur ini di tesco...
GRED C...
sbb masa tu promotion telur gred c sahaja!!
RM5.99 sepapan...memang murah!!
tapi...
telur sebelah kanan yg kecik di ambik kat tgh2 jln yg selalu display brg2 offer 2...
bila saya balik nak masak, saya heran gile camne telur gred c saiz da mcm gred f??
so esoknye g tesco lagi semata2 mau beli telur lagi...
kali ni g tengok kat row yg memang tempat letak telur yg biasa...
harga still rm5.99...
tapi telur dia...
tengok r sendiri perbezaan die...
cam haram kan??
menyakitkan hati...
macam nak tipu pengguna...
kena report kat hak asasi manusia ni...
yeke weh??
ke persatuan pengguna malaysia...??
mane2 je la...
tapi aku tetap xpuas hati!!!
sengaja wat promotion gred c murah...
padahal gred f...

erm...dah lah!!tengok ni lak...



 
unik gile periuk ni kan..??
ha...meh sini aimi mau story...huhu...

kesahnya bermula ketika hujan lebat mencurah2...
seorang wanita anggun bernama AIMI memasak air menggunakan heater seperti biasa...
baru saje dia petik main suis kat dinding...
PPOOOMMMMM!!!!
ada sambaran api di situ...
haha...pucat muka aku time 2 weh...
heater 2 meletup...
nasib api xbesar...jz letupan kecil 2 je...

jam lak da kol5...jap lagi abg roy balik...
nak xnak memang kena masak air atas dapur...
aku bukan xnak@xreti...
masalahnya aku ni TERSANGAT2 pelupa...
tapi xpe la...aku masak gak air atas dapur...
konon2 pakai periuk biar cepat masak sbb malas nak tunggu lame2...
aku pun teruskan keje2 lain...
angkat baju, lipat baju...
siap sempat on9 fb lagi...
time nak angkat baju masuk bilik baju...
aku dgr cam bunyi api dapur yg 'ssssshhhhhtttttt' 2...
terus aku campak baju2 yg da lipat 2...
berlari aku ke dapur...
tengok2 periuk baru hadiah kawen drpd mak angkat aku da jadi artifak...
haha...da macam brg antik zaman tok janggut yg kat muzium 2 weh...
air yg tadi penuh da kering kontang...
aku terus lah tutup api dapur 2...
dada aku memang da 'gguuuppp ggguuupppp gguuupppp' xtentu hala da...
nasib laki aku xde...kalo x, da bising da dia marah aku ni...
haha...nasib baik xterbakar umah aku weh...
nasib baik masih pnjg lagi umur aku...
alhamdulillah...


MORAL
1) jangan tertipu dgn promosi @ sale yg macam xmunasabah
2) teliti barang sale 2 tol2 b4 g cashier counter
3) kalau rasa anda seorang pelupa macam saya, sila guna heater atau cerek yg ade bunyi 'eeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttttt' 2 utk masak air
4) tolong jangan makan banyak semut supaya xjadi pelupa

ok sekian...=)

6 comments:

Anonymous said...

haha...kelakarnya rupa periuk 2...

uMmI NuR aIn said...

Puan aimi syang..
g bli cerek yg berbunyi tue...
baru tk lupe..
bhye tul la minah nie..

...Aimi Zawiyah Azahari... said...

haha...kak ummi...
baru beli heater malam tadi...
lagi selamat kot...
sebab xmelibatkan api...
haha...

ikanriang said...

mi, bile tibe part periuk tu, bile tbace pkataan artifak, tibe2 imaginasi aku btukar jadi rumah ko jadi gua, dapur masak jadi kayu arang, n ko jadi wilma :)

Anonymous said...

aimi,,hehe kelakar la ko,,,ko memg dah overdos mkn semut,,tym kt ostel,lpak kt dom ak num air,byk ak tuang prisa semut,,hehe~

...Aimi Zawiyah Azahari... said...

o0o...maknenye ini sume salah ko fara!!!
tengok aku da overdos da sampai jadi pelupa...
haha...