Sunday, July 4, 2010

Kisah Germany belasah Argentina dan kisah di Amcorp Mall..

salam..
tadi saya tengok game GERMANY vs ARGENTINA kat dataran merdeka..
sangat2 best sebab puas dapat tgk HD pastu skrin besar..haha..
saya dah cakap saya akan sokong team yg hubby xsokong..
jadi keadaan memaksa saya utk sokong Argentina..
walaupun sebenarnya dalam hati lebih suka Germany daripada Argentina..

tapi.........
bila sampai dataran merdeka, keadaan telah mengubah segala2nya..
saya kena duduk sebelah hubby yg dikelilingi penyokong2 Germany..
so xkan nak sokong Argentina lak tetiba kat tgh2 penyokong germany kan..
memang cari pasal..haha..
jadi saya dgn senang hati menyokong team yg SAMA ngan team hubby iaitu Germany..
lagipun lepas England kalah, nampaknya jauh di sudut hati saya lebih berpihak pada Germany utk menjuarai World Cup kali ni..huhu..
(mesti hubby dah gelak2 bila bace ni..suke lah tu!!)

dan..........
nampaknya team Germany yg saya sokong kat dataran merdeka memang boleh diharap..
kesian Argentina kecewa dibelasah Germany 4-0..
sungguh tidak bermaruah..haha..
lagipun Argentina main pun cam xsemangat jek..
camane nak menang kan??
walaupun penyokong Argentina agak ramai..
tapi nampaknya player Germany lagi berbakat..
rezeki juga berpihak pada mereka...=)

jadi nak story pasal hari ni...
tengahari tadi saya kuar g Amcorp Mall utk attend event kat Glow & Glamour tu..
tapi x jadi pun attend..
sebab kesian kan hubby nak kena tunggu..
lagipun lebih baik saya hang out dgn kawan2 yg jarang jumpa daripada attend benda tu..
saya ingat dia buat kat lobi ke..
rupanya dia buat dalam Glow & Glamour tu gak..
bila hubby tengok camtu terus dia kata, ni ade kena bayar pape dia suruh buat treatment ngan dia kang..
jadi saya terus x jadi..
sebab saya xdelah gemuk sangat sekarang..
saya jz nak attend utk dengar pasal demonstrasi solekan n gaya tu je..hehe..

so, saya x pegi pun event tu..
jadi saya n hubby jalan2 dalam Amcorp Mall tu..
hubby g beli jersi Germany dia tu..
dari hari tu cari xjumpa kualiti cam yg dia nak..
pastu tadi leh lak dia jumpa kain yg kualiti dia best...
n yg penting harga dia MURAH!!
RM45 sahaja utk jersi tu n dapat free ape2 key chain yg dijual di situ..
so sebagai pengguna bijak, hubby telah memilih key chain World Cup trophy yg paling mahal kat situ..haha..

saya jalan dengan anis n suraya...
n bf sue n roomate sue..=)
jom layan gambar2 kami semase di McD...
jap2..sebelum tu saya ada gambar ekskusif nak tunjuk..haha..
xtau  ni kolonel zaman mane..huhu..
kami dah buat kecoh kat McD tu..
sampai tertembak tanpa sengaja..
nasib baik peluru dia yg leh lekat2 tu x kena sape2..haha..
selepas puas menjadikan McD tu macam rumah kami..
kami pun beredar utk mengelilingi Amcorp Mall pula..
mereka ajak g Masjid Jamek naik tren..
sebab takut jem..
tapi nanti saya n hubby kena patah2 balik lak ke LRT Taman Jaya tu utk amik keta..
saya ajak dorang naik SLK hubby..
eh, bukan Mercedes SLK...
tapi SLK = Small Little Kancil..
tu je yg mampu sekarang ni..haha..
cuba kira bape orang jumlah kami sume utk naik SLK hubby tu?
sue, kim, anum, anis, saya n hubby..
bagus!!6 orang sumenye..
dan kami menaiki SLK hubby ke masjid jamek...haha..
mari bayangkan camane keadaan kami dalam tu..
xpe2..sekurang2nya kami dapat merasai bagaimana perasaan ikan2 sardin bila berada dalam tin...
satu pengalaman yg amat bermakna dalam hidup..wakaka...!!
dan ini gambar2 kami makan di kedai laksa 'makcik cantik' tapi garang..
mase ni anis ngan kim xde g cari makanan lain..
tapi kami dah sorokkan kusi utk mereka berdua..huhu..
kalau x, memang x dapat duduk la jawabnya..

selepas kami balik n menuju ke destinasi masing2..
saya n hubby pegi tengok bola kat dataran merdeka sebab makcik saya n family nak terus ke situ tengok bola dulu..
yg x best nya, saya kan pakai dress sebab konon2nya nak g event yg xjadi tu..
dah lah saya tengok bola kat dataran merdeka tu pakai dress..
damn!!!!!!
malu gila weh..
cam pelik tengok bola pakai dress tau..
nak bersorak pun xleh..
adoiyai!!!
patutnya kami balik umah dulu b4 tengok bola semalam..
tapi sebab dah lambat n takut xsempat, tu yg terus pegi je dgn baju tu!!
kalau pakai jeans ok gak boleh beli baju lain..
ni pakai dress xde jeans..
camane??
hubby dgn bangganya tengok bola dgn jersi Germany barunya.
dan aku???
dgn malunya bersorak sekadar mengangkat tangan dan menjerit "GOL!!" dgn cara yg agak sopan..
sebab pakai dress..kalau sorak lebih2 ade terselak kain kang..haha..

keputusannya kami bersorak sebab Germany menang malam tu mengalahkan Argentina..
4-0 beb!!haha..
ade sekumpulan warga Germany kat dataran merdeka tu..
jadi ramai yg mengambil peluang utk bergambar dgn mereka..
tetiba jadi public figure lak dorang..haha..
kat atas tu sume gambar orang lain..saje je...hehe..
bawah ni lak gambar hubby..huhu..
ok tu je..sebab dah xtau nak tulis ape..
sampai tertido masa nak tulis ni malam tadi..
last2 pagi ni baru dapat publish..huhu..

sekian..=)

No comments: