Tuesday, May 11, 2010

bila hati kerinduan...

salam 1 malaysia...
sungguh tidak boleh bla tajuk entry saya itu...
tapi itulah kenyataannya...
saya sudah rindu sangat pada ibu, ayah, adik2...
jap2 nak tunjuk gambar...

ini adik2 ku yg sengal...


3 stooges...
adikku yg hensem...


ya allah!!!
kenapa jadi begini adikku??
(mintak maaf keadaan bilik xberapa enak dilihat...paham2 jela bilik bujang...)
inilah si bongsu kesayanganku...
ADIB ZARIF AZAHARI...
sila jeles yg lain2 ye!!!

oh tidak!!!abang, nape pakai camni...???
nanti along malu nak jalan ngan abang...
pasti adikku yg sorang ni akan jawab, 
"biarlah, bukan kita buat salah pun..."
tu memang jawapan standard si kembar abang ni bila ditegur tentang pemakaian...
tapi bukanlah sampai pakai camni kan...haha...
hai...abang...abang...(sambil geleng2 kepala)
ADIB ZAFRAN AZAHARI...


dah kenapa lah ngan adik2 aku ni...
i thought they all miz me soooo much!!!
thats y jadi camni agaknye...
haha...
oh, ni si kembar adik...
ADIB ZAFRI AZAHARI...


satu2 nya adik pompuan saya...
ANIS ADILAH AZAHARI...
baru berusia 17 tahun...
dan....ooooppppsssss!!!!!
she's taken ok!!!
dia cantik dan saya jeles!!!
wakaka....
ini musuh + kawan saya...
hari2 mau gaduh kalau jumpe...
tapi bila jauh da rindu2...
asyik tanya bila saya nak balik...
haha...tu lah...kau suke lawan cakap aku...
kan da rindu bila aku xde...
siap nangis2 lagi bila aku kawen....huhu...

jap2...ada lagi...
bila mereka sudah beraksi...
saya akan gelak guling2...
wakakakakakakakahahahahahahahaha.....






ini rupa si bongsu jayip bila cik angah pakaikan selendang...
cute gile!!!
(ini kerja kami bile bosan)


ngah, bila mase ko nak jadi astronaut??
xpenah lak aku tau...
haha...




saya da cakap dorang masuk air...
haha...


macam2 lah korang ni...
aduhai...

ok, aktiviti kami bila saya balik jb ialah...
saya di tengah2 dan mereka sume mengerumuni saya...
masing2 akan berebut2 nak cerita story sendiri...
saya akan bagi giliran sape akan story dulu...
lepas tu saya yg pening sebab banyak sangat story nye...

lepas tu kami akan ketawa guling2 bila jayip cerita...
sbb die selalu cerita belit2 n xfaham...
imaginasi dia terlalu tinggi utk mencapai tahap fantasi kami sume...
ayat die macam sasterawan dan cikgu bm...
contohnye bile dia cerita2 pastu dia akan cakap...
"cuba kaklong bayangkan..." (sambil dia pejam mata n dongak ke atas)
haha...
contoh2 ayat jayip si bongsu...
"jayip rasa sedih bila 'terkenang' kat arwah abah (atuk saya)..."
"jayip rase kite 'perlu' pergi sane baru kita tau macamane...'
"kenapa abang ni suke sangat 'ganggu' jayip...??"
banyak lagi sebenarnye ayat2 cikgu bm die yg saya dah lupe sbb da lame xbalik...

jap ea?
nak tunjuk aksi daddyku...
Encik AZAHARI ATAN...




orang cakap daddy saya macam jackie chan...
tapi xtau la...
xpenah lak saya nampak die rupe cam jackie...=)

mummy lak...
Puan FAUZIAH HJ. MOHD ALI...



tu je gambar ibu...
sebab ibuku ini tidak suke wajahnya dipotretkan...
hehe...

sebenarnya entry ini ditulis kerana saya sudah rindu pada sume...
lame x jenguk wajah johor bahru...
entah camane lah rupe nye sekarang...
cheh...ayat cam da 5tahun xbalik...
haha...
ok tu aje!!!


p/s - ASNISHAH MD. JAAFAR : sila bersabar...saya tau anda menanti entry yg lain dari saya...harap tahan keterujaan anda sebab entry 'itu' masih di draft...hehe...

1 comment:

Anonymous said...

along balik cpt.. k.na pon myk lindu ni..