Wednesday, May 5, 2010

masak lomak cili api

ok, sekarang saya sudah ok...
proceed...

hari ini saya telah buat jahat...
saya telah membantu seseorang mencapai misi dalam operasi rahsianya...
xpe, saya rase dia telah mencapai misinya dgn bantuan saya...
jangan risau...saya ikhlas membantu anda...
** 'SUREHA' (bukan nama sebenar), 
saya tau anda sedang tersengih sambil berkata, "bodo r aimi..." **

erm...saya sakit kepala hari ni...
tadi baru habis second last paper, IB...
sakit otak xtido...
ahad ni last paper selling...
my feveret paper...ngeee.... (^-^)

oh ye, hari 2 ade yg request mintak saya bagi tips kurus...
harap bersabar ye...
saya masih belum rajin nak bagi tips...hehe...
oh, buat teacher annyyyss juga...
tips penyeri wajah akan saya bagi nanti...
juga diminta bersabar menunggu...
da macam tok bomoh pun ada saya ni...huhu...
any request...?????haha...

ok, kawan2...
agak2 saya boleh x tiba2 nak try tukar watak jap...
jadi pendiam, sentiasa muram & murung...
susah nak ketawa...
boleh ke...???
tolong jawab ye...

"mari-mari tuan dengar ini cerita...
suami saya asyik balik awal saja...
ada pembantu baru katanya...
mungkinkah dia perempuan muda..."
(tibe2...)
haha...xde idea sebenarnya...

k jap2!!!
saje nak gtau masak lemak cili api hari ni...
nampak sedap x...???
nyum2!!!


bahan-bahan : 
ayam
kunyit hidup
cili api
santan
air bertapis (supaya xmakan lauk rasa karat)
serai
kentang
daun kunyit
bawang merah SAHAJA (sbb org nogori xmasak pakai bawang putih kata moyang saya)

cara-cara :
1) masukkan semua bahan satu persatu
2) panaskan atas api
3) kacau perlahan2 supaya xpecah minyak
4) tunggu sehingga mendidih
5) pastikan ayam dan kentang benar2 empuk
6) ok sedia dimakan
7) pastikan nasi panas2 supaya jadi lebih SSYYYIIIIOOOKKKK nak makan


ok itu sahaja..


No comments: