Thursday, May 13, 2010

panggilan manja terbaik utk suami / isteri tercinta...=)


salam...
saya sudah sampai jb...yeeeaaaayyyyy!!!!!=D
dapat hilangkan rindu pada family tercinta...
tadi pergi amik sijil nikah...
berzaman dah jebatan agama johor 2 simpan...
sampai naik menyampah agaknya tengok sijil 2...
haha...
malam ni nak amik album kawen...
da siap 2 bulan lepas...
tapi xberkesempatan nak amik sebab xbalik jb...
nanti da dapat nak upload banyak2 gambo kawen yg fotografer 2 amik...=)

ok hari ni dapat on9 jap je...
saje nak cakap pasal panggilan manja kita pada suami...
pada boyfren pon leh...
suke hati korang lah...hehe...

benda ni jadi kat saya sendiri sebenarnye...
saya couple ngan hubby sejak di bangku sekolah...
jadi macam2 name manja da try panggil...

antaranya :

1) SAYANG - panggilan biasa n sering terkeluar dari mulut kita especially pasangan2 yg sedang hangat bercinta ataupun yg telah mendirikan rumahtangga...cheh...kalau macam saya, inilah panggilan manja yg spontan selalu kuar dari mulut saya n hubby...lagi2 kalau nak cepat...contohnya, "sayang, cepatlah sket...da kol bape ni..." kadang2 tengah marah pon panggilan sayang masih meniti di bibir..huhu...

2) HUBBY - inilah panggilan saya pada hubby...sejak dulu...cuma sekarang ni sedang cuba utk mengubah kepada satu panggilan lain...tapi nak tau kena baca sampai habis entry ni..haha...padan muka korang!!!

3) BABY - i like!!haha..saya suka bila hubby panggil saya baby...nampak sweet je...(perasan!! kawan2 tolong jgn rasa loya ye..) nak soh hubby panggil baby sampai tua gak!!xkire!!da jadi nenek pon nak atuknye panggil neneknye ni baby gak...nak jugak!!!=P

4) PAPA - wah!!wah!!wah!!haha...pernah je kami ni gedik2 panggil papa-mama...xtau nape...mulut ni laju je nak terkeluar bila ngade2 tu datang...haha...tapi jap je...now da x...nampak xberapa sesuai...sebab nanti bila anak2 panggil papa n mama...kita da jadi xspecial da...sebab anak2 panggil sama je ngan husband / wife kite panggil...

5) MAMA - same je ngan yg tadi..biasa bile yg pompuan panggil couple die papa. yg lelaki 2 mesti panggil mama...selalunya lah...

6) AYANG - selalunye panggilan utk wanita...(cheh..wanita...xleh bla...cam xleh cakap pompuan je..xpela ek?nampak formal sket..)hubby saya cakap nak panggil ayang bila saya panggil dia abang...tapi mulut ni xleh nak bahasakan diri ayang..xtau kenapa...hehe...

7) ABANG - ok, ni lah panggilan kontroversi dalam rumahtangga saya...haha...nak gelak lak tiba2...hubby soh panggil dia abang lepas kawen...dia cakap nampak cam lebih hormat...lagipun nak rasa lain sket lepas kawen...hehe...saya pun try panggil "abang..." xsampai 5 saat lepas tu, kami gelak guling2...haha...sebab kelakar...xbiasa lagi...tapi sedang cuba membiasakan diri...sebab hubby cakap bila saya panggil dia abang, rasa gila macam suami n rasa tanggungjawab gila...dia cakap, bukan saya...haha...

8) MIMU / MIKU - tau korang xpernah dengar...sebab ni hubby aku yg reka sendiri..tau ke a[e maksud die??xtau kan...mimu maksudnye suamimu...contoh, "mimu rasa mimu nak kuar jap la..." pastu miku lak bila isteri yg panggil...ertinya suamiku...contoh "miku, miku nak g mane...?" haha...tapi korang xyah lah guna...saje je kitorang xde keje buat lawak bangang...haha...

9) RIMU / RIKU - ni lak panggilan suami utk isteri...riku maksudnya isteriku..contoh, "riku, riku nak ikut mimu x...?" haha..pastu rimu lak maksud die isterimu...contoh, "miku, rimu nak jugak handbag tu!!"  hehe...saje je la...xtau lak kalau korang nak try guna...mane tau lagi romantik...wakaka...=D

10) DARLING - sape2 pon boleh panggil...xkira laki panggil pompuan...or pompuan panggil laki...aku suke gak bila hubby ngade2 nak panggil aku darling...huhu...

ok..korang pilih lah nak panggil apa pon kat orang yg korang sayang...
walaupun panggilan ni kadangkala memberi impak yg besar dalam hubungan...
(xtau la orang lain sebab saya n hubby bila da gune awak-saya tu, tau lah tengah marah..hehe..)
tapi sebenarnya yg paling penting adalah perasaan sayang n cinta tu...
sebab kalau beria-ia panggil itu ini tapi xde perasaan sayang atau cinta nak watpe kan?
useless!!hehe...

tu pendapat saya la...xtau orang lain camane...
masing2 ada pendapat sendiri kan...
sume ada hak masing2...
saya just share je...
ok,  enjoy ur day...
smile always...XD

8 comments:

Anonymous said...

mi, kalau aku kau? haha!

...Aimi Zawiyah Azahari... said...

na!!nampak xsopan sangat tu na...haha..

ikanriang said...

yeahh i vote for baby and sayang =)

Anonymous said...

haha. yeke. aku mmg gune kau aku skng ni! :).

WhereIsThe Love said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

KHAIRUL AZLAN said...
Assalamualaikum..yess..this help me alot..thankz..my wife need me to change panggilan kitorang...first i think this is ridiculous because she call me "abg" since 4 years ago..then now she come out with this matter..she asking me to change..what the earth i gonna call myself in front her..for ur information..maybe she feel all the same as my sister and bro..for calling me "abg" because im big brother..is that insane..?? why this " panggilan " need to be change..?? although she call me " abg" while my sis n bro call me "abg" too...that not possible to be the same meaningg..can u all get that..?? urgg..i need gut to make this move..plss help me...( n dont "kutuk ako sbb type dlm owg putih" sume ni sbb HIMYM..hehehe..relly improving my ENG..) got to go...Wassalam..

Unknown said...

Sweet... suka mimu miku tu... hehehe... sukaaa bca...♥

Unknown said...

Tq Aim... betul la... nk tukar panggilan manja suami istri ni bukan senang rupanya...

Mula2 kawin dulu... 2-2 pihak panggil SAYANG/AYANG...lama2 bila dh dpt baby... berubah perlahan2 jadi ABOH&IBU... sampai 1 tahap... rasa romantik panggilan tu dh hilang pasal anak pn panggil mcm tu...so dh x special dh....huhuhu...dh la tiap kali tido tiba2 anak muncul kat tengah2...hahaha...lagi la rasa hilang special panggilan tu...

Skrg sedang train panggil KANDA&DINDA...uih..betul2 rasa kekok sangat... tapi masih struggle lagi ni nk biasakan diri masing2... bila depan fmly besar pn...cuba biasakan diri panggilan KANDA&DINDA..dlm chat&sms pn try guna jugak KANDA&DINDA...kekok betul...hahahaha...

Tpi yg pasti...last2..dua2 selalu guna SAYANG-SAYANG...


Skrg timbul plak persoalan baru... utk wife no 2... nk panggil apa... tgah plan2 ni... ni yg terjumpa blog aimi ni...

Rancangan awal... mcm best je klu panggil HUBBY&SAYANG... singkatan "B" & "YANG"... idea2. .