Thursday, June 10, 2010

KISAH AKU DAN LAGENDA BUDAK SETAN...

salam semuanya...
saya baru je berpeluang menonton LAGENDA BUDAK SETAN tadi...
lantak korang lah nak cakap saya terlambat ke ketinggalan zaman ke...
yg penting saya dapat tengok!!haha...(ketawa dgn muka sinis =P)
sebab saya memang bace novel dia dulu2 masa zaman sekolah...

sebenarnya saya terasa nak booking tiket pagi semalam, means 9jun...
pastu hubby kata xsure lagi...
takut xsempat or dia ade keje lain...
so saya xjadi nak booking tiket tu...
lagipun rabu kan wayang kat Alamanda murah...RM6 je...
haha..dapat jimat gak...
tapi balik2 keje g Alamanda beratur punya panjang dgn harapan dapat tengok LAGENDA BUDAK SETAN yg kol9.30 or 10.30 punya...
rupanya kami hampa...=(
sampai turn kami tup-tup tinggal 2 sit utk kol10.30...
TAPI............
duduk asing2...sorang kat atas sebelah kiri, sorang kat atas sebelah kanan...
mana leh tengok movie ngan hubby dok jauh2!!!
so kami beli je yg mid night punya show kol12.45...
TOTAL=RM20
aaaahhhhhhhh!!!RM20 utk tengok cite sekali jek????
tidak.........!!!!!!haha...

saya memang kedekut nak kuarkan duit utk tengok wayang...
(walaupun bukan bayar pakai duit saya)
sebab pada saya kalau nanti cite tu xbes, saya akan menyesal...
pastu saya ni lampi (maksudnya 'lambat pickup') n suke tanya itu ini bile tgk movie...
haha...annoying kan??huhu...

sebab tu saya xsuke tengok wayang...
saya lagi suke beli dvd je...
sebab boleh tengok banyak2 kali, leh pause, leh stop, leh ulang balik scene yg tertinggal...
lagi satu kadang2 saya rasa membazir kuar RM20 utk 2 orang utk tengok wayang yg jap je tu...
saya lagi prefer g karaoke sebab saya sangat suke nyanyi..haha...
(tapi make sure tempat karaoke tu soundsystem dia best n x menyakitkan hati n telinga yg mendengar dan yg menyanyi)

ok proceed...
komen saya tentang LAGENDA BUDAK SETAN??
SANGAT SANGAT SANGAT BEST!!!
sangat TIDAK RUGI kuar RM20 utk tgk LAGENDA BUDAK SETAN...haha...
saya mengaku saya memang jiwang...
saya suke tengok cite yg touching2 yg melibatkan CINTA n relationship...
so sesuai sangatlah cite ni utk saya kan??huhu...

tambah lak pelakon dia sume saya suka...
FARID KAMIL...jejaka hensem pojaan hatiku...
LISA SURIHANI...gadis cute yg suka tersenyum manis...
FAZURA...hot girl yg sangat cantik...

saya menangis teresak2 dalam panggung tu...
dan...
en.hubby ketawa terbahak2 pada saya...(sabo jela!!)
tapi saya memang ratu airmata bila tengok cita feeling2 ni...
haha...akhirnya aku mengaku!!yes!!haha...

tapi yg xbes nye bila AYU dah bertukar wajah jadi AMYLIA...
suara memang sama...
tapi dah xdapat tengok wajah cute Lisa Surihani...=(
pastu xsuka bila tengok KATE frust...=(

pastu yg cam xlogik bila KASYAH pegi siapkan research g pedalaman...
kata xde elektrik, coverage sume...
tapi yg pelik die leh amik gambar HARI-HARI guna Canon DSLR dia tu...
xhabis2 ke bateri dia ek??
xkan x cas2 langsung selama setahun??
pelik!!but...just forget it!!!
xyah la fikir benda2 simple tu...
yg penting jalan cite best...
dan............
saya tidak rugi RM20 utk tengok LAGENDA BUDAK SETAN....
haha...=P

kepada sape2 yg lom tengok, g lah tengok...
cite ni mengajar kita erti CINTA SEJATI...
mendidik kita mengenal apa itu KESETIAAN...
memberi kita cara bagaimana utk menerima KEKECEWAAN...
dan mengasuh kita bagaimana utk lebih MENGHARGAI SESUATU yg kita SAYANG sebelum kita KEHILANGANNYA...


sekian...

1 comment:

Anonymous said...

btul aimi~
rina da tgk for 2 times~
BEST giLe!!!

siap nanges2 tgk 2 kali pon..
huhu!

[mengasuh kita bagaimana utk lebih MENGHARGAI SESUATU yg kita SAYANG sebelum kita KEHILANGANNYA...]
sgt2 stuju!!
thumbs up for LBS~